Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Betingelser

Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for cremedelacremeshop.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner

cremedelacremeshop.dk er ejet af:
CREME DE LA CREME ApS
Stengade 54
3000 Helsingør, Denmark
CVR: 28286473

Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Levering
Cremedelacremeshop.dk leverer din bestilling med GLS. Leveringstiden afhænger af, om den pågældende vare er på lager. For lagervarer påregnes leveringstid at være 1-3 hverdage. For ikke-lagervarer forventes leveringstid at være 5-7 hverdage.

Fragtpriser

For køb til kr. 299,-

Levering til nærmeste posthus kr. 39,-

Levering til din adresse kr. 59,-

For køb over kr. 299,-

Levering til nærmeste posthus kr. 0,-

Levering til din adresse kr. 20,-  

Afbestilling:

Ønsker de at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail til: lm@cremedelacreme.dk med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

Betaling


De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • Mobile Pay
  • V Pay
  • JCB
  • Union Pay
  • American Express
  • eDankort
  • Forbrugsforeningen
  • Efter aftale (kun erhverv)
  • ViaBill –

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit    

Betalingsmåden ´EFTER AFTALE´ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt man i forvejen har opnået en betalingsaftale med cremedelacremeshop.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.   

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.  

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til lm@cremedelacreme.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Forlænget fortrydelsesret: Varer købt i perioden fra 1.november til 23. december kan dog fortrydes indtil 10. januar.

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  

Ingen fortrydelsesret


Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Creme de la Creme

Stengade 54

3000 Helsingør

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.   

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Creme de la Creme

Stengade 54

3000 Helsingør

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet (f.eks. vil ikke pumpe, vare utæt mv).

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.   

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via erhvervsadresse.

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Cremedelacremeshop.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.    

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Creme de la Creme ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den dataansvarlige på cremedelacremeshop.dk er direktør Lars Magnusson - Creme de la Creme ApS. 

Som registreret hos Creme de la Creme ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: lm@cremedelacreme.dk

Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Cremedelacremeshop.dk, at du retter henvendelse til lm@cremedelacreme.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Creme de la Creme APS, Direktør Lars Magnusson på mail.: lm@cremedelacreme.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr        

 

 

--- Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.08.2024  ---